2014/05/15

Disqus - zmiana na blogu

Jak pewnie zauważyłyście dziś nastąpiła mała zmiana na blogu. Od dzisiaj komentarzami na blogu będę zarządzać za pomocą appki Disqus. Aplikacja ta pomaga moderować, ale również analizować statystyki dotyczące komentarzy. 


Nie ukrywam, że po części jest to spowodowane tym, że anonimy (z gatunku tych plujących jadem) odkryły mój blog. Nie mam nic przeciwko anonimowym komentarzom, o ile są na poziomie i nikogo nie obrażają. Moderacji komentarzy jako takiej nie będzie, aczkolwiek miej anonimie na względzie, że dzięki tej aplikacji taki do końca anonomowy nie będziesz :) 

Aplikacja ma również kilka innych przedatnych funkcji. Po pierwsze możecie teraz dawać "upvote" i "downvote" przy każdym z komentarzu pod postem, czyli macie wpływ na ich popularność. Po drugie, aplikacja ma bardzo wygodną funkcję - oprócz bloggera, jest zintegrowana również innymi platformami blogowymi oraz popularnymi portalami społecznościowymi. Można się do niej zalogować m.in. przez Facebooka czy Twittera. Mam nadzieję, że ułatwi to Wam komentowanie i korzystanie z mojego bloga.

Czy któraś z Was korzysta z Disqusa ? Może polecicie mi jakieś fajne funkcje i widgety, na które warto zwrócić uwagę? 

5 komentarzy:

  1. Właśnie chciałabym wprowadzić go na swoim blogu i się zastanawiam :D Mi najbardziej zależy żeby były widoczne linki do blogów innych, w Disqus jest to możliwe?

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm dobre pytanie. Przeklikałam trochę bloga i komentarze. Osoby, które komentują i są zalogowane do Disqusa (obojętnie czy przez portal społecznościowy czy bezpośrednio) są "klikalne" - widać ich historię komentowania, jakieś podstawowe informacje i m.in link do bloga. Część osób (podejrzewam, które nie są zalogowane) nie są podlinkowane w żaden sposób, mimo że wiem że prowadzą bloga na bloggerze. Ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm, mam problem teraz bo lubię wejść sobie do osoby komentującej :D z kolei tu jest fajne to, że mogą komentować wszyscy, dostajemy mail kiedy ktoś odpowie, no i czasami są te linki do innych... No nic, chyba warto zaryzykować ;D najwyżej nikt nie będzie komentował u mnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię Disqus :) sama nad nim myślę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja korzystam z disqusa od 8 miesięcy i nie zamienię go na żaden inny model komentowania. Dla mnie poza plusami, o których wspomniałaś we wpisie jest to, że dostaję powiadomienia o odpowiedzi na moje komentarze. Np. gdy teraz mi odpowiesz będę o tym wiedziała, nawet jeśli zareagujesz po tygodniu :) Dzięki odpowiedzi na mój komentarz z pewnością wrócę na blog, na którym go zostawiłam :D

    OdpowiedzUsuń