2011/04/23

My kitchen is my castle / Lemon tart

Jak co roku święta spędzamy u babci i jak co roku każdy jest zobligowany do przyniesienia czegoś pysznego. Mi w te święta przypadło przygotowanie słodkości na deser, a jako że tradycyjnego mazurka i babkę przygotowuje moja babcia, ja postanowiłam upiec coś co nie kojarzy się bezpośrednio z Wielkanocą. Wybór padł na tartę cytrynową, której przepis znalazłam w dodatku do GW "Palce lizać". Za namową mojego narzeczonego upiekłam również kopiec kreta, który zapewne spodoba się dzieciakom obecnym przy stole (i mojemu narzeczonemu ;p).

Tarta cytrynowa 

Ciasto:
220 g mąki pszennej
110 g miękkiego masła (żeby ładnie zagnieść ciasto trzeba dodać trochę więcej niż jest w przepisie - ja dałam około 160-170 gram)
50 g cukru
1 żółtko (ja dałam 2 małe)
szczypta soli

Krem cytrynowy:
250 ml mleka
30 g cukru (2 i pół łyżki)
3 żółtka
30 g mąki ziemniacznej (2 i pół łyżki)
skórka otarta z 2 cytryn
sok z 2 cytryn

Masa bezowa:
2 białka
120 g cukru

1. Przesiewamy mąkę do miski, dodajemy pokrojone w kawałki masło, cukier, żółtko i sól. Energicznie zagniatamy ciasto, owijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na godzinę/do zamrażarki na 20-30 minut.
2. Wyjmujemy ciasto, rozwałkowujemy i wyklejamy nim formę do tarty. W przepisie jest mowa o 22 cm formie, ja mam 28 cm i ciasto się udało. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni na 15 minut (po wyciągnięciu powinno mieć złoto-brązowy kolor). Ciasto zostawiamy do ostygnięcia, zabieramy się z krem.
3. Zagotowujemy mleko z cukrem. W międzyczasie mieszamy żółtka z mąką ziemniaczaną, a następnie dodajemy powoli ciepłe mleko, cały czas mieszając. Dodajemy sok i skórkę z cytryny. Całość ponownie zagotowujemy.
4. Dajemy masie trochę ostygnąć, a w międzyczasie ubijamy na sztywno białka z cukrem. Delikatnie łączymy obie masy i wylewamy na spód tarty. Całość wstawiamy na 15 minut do piekarnika nagrzanego na 150 stopni.


Oprócz tarty wspomniany wcześniej kopiec kreta:


Na śniadanie wielkanocne zrobiłam faszerowane jajka (pastą jajeczno-łososiową) wg pomysły dziewczyn z www.makelifeeasier.pl . 




Życzę Wam smacznych i wesołych Świąt Wielkanocnych. 

4 komentarze:

  1. tarta wygląda smakowicie :) zapiszę sobie przepis, może kiedyś zrobię :D

    wesołych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Your treats look absolutely fabulous and yummy! :)


    xoxo,
    Addie
    The Cat Hag

    OdpowiedzUsuń
  3. haha ja też zrobiłam te jajka! :) a tarta super, kolejny raz żaluję że nie należę do Twojej rodziny :D

    OdpowiedzUsuń
  4. mniaaaaaaaaaaaaaaaaam! smacznie!

    wesołego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń