2011/04/02

Tagliatelle with prawns

Jestem wielbicielką makaronu pod każdą postacią. W tygodniu muszę zjeść choć jeden raz pastę - inaczej jestem na prawdę nieszczęśliwa ;) Najczęściej improwizuje i robię makaron z tym co akurat znajdzie się w lodówce, a że tym razem znalazły się w niej krewetki to wybór był prosty.



Krewetki dzień wcześniej zalałam marynatą przez co były bardzo aromatyczne.

Marynata:
4 łyżki oliwy z oliwek
3 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
pół limonki (wyciśnięty sok)

Taką marynatą polewamy rozmrożone krewetki i przykrywamy miseczkę szczelnie folią. Wkładamy do lodówki na min. parę godzin.



Przepis na makaron oparłam na klasycznym spaghetti aglio olio e peperoncino, czyli spaghetti z czosnkiem, ostrą papryczką i oliwą.


Makaron:

gniazdka tagliatelle (ilość w zależności od apetytu ;))

papryczka chilli
4 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
bazylia

Na patelni rozgrzewamy oliwę z oliwek i wrzucamy na nią posiekaną drobno papryczkę i pokrojony w plastry czosnek. Smażymy do momentu, aż oliwa przejmie aromat papryczki i czosnku. Należy uważać, żeby czosnek usmażył się na złoto, a nie na brąz, bo może zgorzknieć i popsuje nam smak. Gdy oliwa stanie się aromatyczna wyciągamy z niej papryczkę i czosnek i wrzucamy na nią krewetki z marynaty. Pozostałą marynatę zostawiamy - jeszcze się nam przyda. Krewetki smażymy kilka minut na dużym ogniu. Gdy są usmażony wrzucamy na patelnię ugotowany makaron, paprykę i czosnek i mieszamy wszystko, żeby składniki równomiernie się rozłożyły. Na samym końcu wylewamy na makaron resztę marynaty z krewetek i sypiemy  bazylią.

Makaron jest na prawdę pyszny - polecam przede wszystkim miłośnikom prostej kuchni ;)

Przed podaniem możemy także skropić makaron sokiem z cytryny/limonki lub posypać parmezanem.

Smacznego :)

5 komentarzy:

  1. makaron kocham,ale owocow morza nie lubie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też uwielbiam makaron! zwłaszcza tagiatelle :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twój makaron wygląda bardzo smakowicie :) kiedyś nienawidziłam makaronu, teraz mogłabym go jeść prawie codziennie! Bardzo lubię penne z brokułami, świterki z warzywami, tagliatelle ze szpinakiem i spaghetti z sosem pomidorowym

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też uwielbiam makaron :D

    a lakiery można kupić tutaj: http://sklep.barbra.pl/main.php?id_main=1 :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam krewetki u już wiem co z nimi zrobię:>

    OdpowiedzUsuń